2009. július 28., kedd

Zöldbabfőzelék krémesen


Egyészen kicsi korom óta, az egyik nagy kedvencem a zöldbabfőzelék. Édesanyám másképp csinálja mint ahogy azt általában szokás, éppen ezért vagyok érte oda annyira. Most, hogy már a 22.-et taposom, ideje ellesnem a konyhában is egy-két trükköt. A zöldbabfőzelék titka is az egyik amire sikerült szert tennem :)

Elkészítése:
A zöldbabot hideg vízben feltesszük főni és hozzá adunk egy kávéskanálnyi sót. Kuktában 15-20perc a főzési ideje, én ezt szoktam inkább használni mert megőrzi az étel eredeti ízét és puhább is lesz ami benne fő, ráadásul sokkal gyorsabban elkészül.

Ha puhára főtt. egy fél kávéskanál őrölt feketeborsot teszünk hozzá.

Hagyomásos rántást csinálunk hozzá,ami ha megpirult, a paprika után még két gerezd zúzott foghagymát is kap, majd tejjel ( ! ) öntjük fel. Csomómentesre elkeverjük és úgy tesszük a zöldbab levébe.

Nem tudom, kinek új ez az elkészítési mód, mindenesetre én sehol nem tudok olyan finom zöldbabfőzeléket enni, mint amit Édesanyám készít.

Talán csak annyi a titka hogy szívvel-lélekkel csinálja? ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Tégy a kedvencekhez!

Magamról

Saját fotó
Veszprém, Veszprém Megye, Hungary
Születtem: Győr, 1987.07.07 "Az ember nem olyan mint a képen az arca, mert a szíve és a lelke nem lehet rajta."