2009. július 26., vasárnap

Meggyes vagy almás lepény



Blogom első bejegyzésként szeretnék egy nagyon finom, és gyorsan elkészíthető sütit bemutatni.
A receptet JD blogjáról lestem. Mindenkinek ajánlom hogy látogassa meg, nagyonjó receptjei vannak.
Hozzávalók:
× 2 tojás
× 25 dkg liszt
× 2 dl tejföl
× 1 cs sütőpor
× 20 dkg porcukor
× 1 cs vaníliás cukor
× 10 dkg margarin
× csipet só
× 40 dkg meggy vagy alma
× az almáshoz 2 csapott evőkanál mézeskalács fűszerkeverék
Elkészítés:
A hozzávalókat alaposan kikeverem az alábbi módon:
- a porcukorban elmorzsálom a margarint,
- a liszbe belekeverem a sütőport, a sót és ha almás lesz akkor a mézeskalács fűszert
- a 2 tojást felverem villával a vanilliás cukorral,
majd a masszát a tejföllel is összedolgozom. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, és a lisztbe forgatott meggyel megszórom,vagy alma esetén a massza teteját megszórom vékonyan liszttel. (Így nem süllyed le a meggy vagy az alma a tészta aljára sütés közben, hanem szépen fennmarad.) 30-40 perc alatt kb. 180 fokon (légkeverésesben elég kb. 165 fok is) megsütöm.
Remélem sokak tetszését elnyeri.

2 megjegyzés:

  1. Jéééé... ez az én meggyes képem :)) Reméltem, hogy megkukkolhatom az almás változatot.

    VálaszTörlés
  2. ugye nembaj hogy feltettem a Te képed :$ remélem nem haragszol érte.
    Sajnos nem csináltam képet az almásról, de már újra meg van rendelve itthon, akkor majd csinálok és teszek is fel képet.
    Tényleg ne haragudj hogy elloptam a képed. :$ Dehát annyira jóóó. :$

    VálaszTörlés

Tégy a kedvencekhez!

Magamról

Saját fotó
Veszprém, Veszprém Megye, Hungary
Születtem: Győr, 1987.07.07 "Az ember nem olyan mint a képen az arca, mert a szíve és a lelke nem lehet rajta."