2009. augusztus 4., kedd

SPORT - szelet

Erre a receptre épp az imánt akadtam rá. Bár még nem csináltam meg, szeretném közkinccsé tenni ezt is. Remélem mindannyiunknak ízleni fog.

Hozzávalók 10 főre
1/2 kg háztartási keksz
250 g vaj
2 dl tej
200 g nádcukor
3 ek holland kakaópor
20 ml rumaroma
1/2 vaníliarúd, porítva
tetejére
15 dkg étcsokoládé
1 ek olaj


Elkészítés
A kekszet ledaráljuk, majd belekeverjük a kakaót és a porított vaníliarudat. A vajat, a tejet és a cukrot addig melegítjük, míg a cukor teljesen elolvad. A meleg tejes egyveleget a kekszhez adjuk, a rumaroma kíséretében. Alaposan összedolgozzuk. A tésztát sütőpapírral bélelt (kb. fél gáztepsinyi méretű) tepsibe egyengetjük és hűvösebb helyen, 1-2 órán át szikkadni hagyjuk. A darabokra tört csokit vízgőz felett felolvasztjuk, hozzákeverjük az olajat és bevonjuk vele a tészta tetejét. Megvárjuk, míg a csokimáz megdermed, s csak aztán szeleteljük.

1 megjegyzés:

  1. Én annyit változtattam rajta, hogy a drága nádcukor és vanilliarúd helyett szimpla répacukrot és vanilliáscukrot használtam.
    Szerintem így is éppen olyan jó lett.

    VálaszTörlés

Tégy a kedvencekhez!

Magamról

Saját fotó
Veszprém, Veszprém Megye, Hungary
Születtem: Győr, 1987.07.07 "Az ember nem olyan mint a képen az arca, mert a szíve és a lelke nem lehet rajta."